Про зміни у наданні житлових субсидій

Нас запитали: «чи були якісь зміни у наданні субсидій у цьому році?»

Відповіді на найпоширеніші запитання підготувала волонтер БПД  Ніпрун Наталія Вікторівна.

З  1 травня 2021 року в Україні набули чинності  нові умови надання житлових субсидій. Більшості одержувачів тепер не потрібно відвідувати органи соціального захисту населення, аби подати оновлені заяву та декларацію.

Міністерство соціальної політики оприлюднило  роз’яснення щодо чинних умов отримання субсидії, зокрема про те, хто мусить наново писати заяви, на який термін надаватимуть таку допомогу та які громадяни не матимуть права на неї.

Чи всім одержувачам необхідно подавати документи для продовження отримання субсидії?

Ні. Відповідно до рішення уряду, розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, відбувається без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

  • надавалася у грошовій безготівковій формі (гроші надходили на рахунок субсиданта в «Ощадбанку», а звідти – надавачам комунальних послуг);
  • була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;
  • була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.

Які документи потрібні для переоформлення житлової субсидії?

Для призначення субсидії потрібно подати заяву відповідної форми і декларацію.

Чи обов’язково особисто приходити до управління соціального захисту для отримання бланків і подання документів?

Ні. Отримати бланки можна безкоштовно і надаються вони у разі звернення громадянина безпосередньо до органу соцзахисту. Але їх також можна самостійно завантажити з сайту Міністерства соціальної політики та роздрукувати.
( https://www.msp.gov.ua/news/16214.html )

Заповнивши ці форми, можна відправити їх поштою на адресу місцевого управління соціального захисту населення. (адреси управлінь вказані на сайті Міністерства соціальної політики за посиланням: https://www.msp.gov.ua/files/subsydii/uszn0604.xlsx.

Також документи можна подати:

  • уповноваженій посадовій особі виконкому місцевої ради територіальної громади;
  • центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади.

 Вони протягом трьох робочих днів передадуть заповнені документи структурному підрозділу з питань соціального захисту населення. Можна також заповнити бланки в електронному вигляді і надіслати їх електронною поштою.

Чи можна вже зараз оформлювати субсидію на опалювальний період?

Наразі триває оформлення субсидії на неопалювальний період.

Субсидії призначаються з 1 травня й до 30 квітня 2022 року. До поданих зараз документів інших у жовтні чи листопаді додавати не потрібно.

Хто втратить право на субсидії?

Право на субсидії втратять громадяни, які:

  • здійснили покупку квартири, земельної ділянки, транспортного засобу (крім мопеда або причепа), товарів довгострокового використання на суму понад 50 тис. грн одноразово протягом року, що передує року звернення за субсидією;
  • мають банківський депозит у сумі понад 100 тис. грн;
  • здійснили купівлю-продаж валюти та банківських металів протягом року до звернення за субсидією на суму понад 50 тис. грн;
  • декларують відсутність доходів і перебувають за кордоном понад 60 днів, за винятком перебування на лікуванні, у відрядженні, для нагляду за дитиною;
  • мають заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та з оплати аліментів понад три місяці;
  • не повернули до бюджету незаконно отриману субсидію за попередній період;
  • мають авто, якому менш ніж 5 років з дати випуску;
  • мають два і більше автомобілів, яким немає 15 років з дати випуску;
  • не мають доходів і при цьому ніде не навчаються, не працюють, не мають статусу безробітного.

Як призначатиметься субсидія на понаднормову житлову площу?

Норма житла, на яку призначається субсидія, на домогосподарство з однієї особи становить майже 49 м2, і 13,65 м2 – на кожну наступну особу. Тобто, на сім’ю з трьох осіб – близько 75 м2.

Постановою, яка регламентує призначення житлових субсидій, визначено, що субсидія на понаднормову площу розповсюджується лише в одному випадку – якщо до складу домогосподарства входять непрацюючі непрацездатні особи (особи з інвалідністю, пенсіонери, діти). У таких випадках субсидії на понаднормову площу, як і в попередні опалювальні періоди, будуть нараховані автоматично на підставі інформації про склад домогосподарства та про соціальний статус його членів.

У наданні субсидії відмовлять, якщо площа квартири перевищує 130 м2, площа житлового будинку – 230 м2.

При призначенні субсидій не враховуються житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності, або розташовані у сільській місцевості й отримані у спадщину.

Чи є винятки в призначенні субсидій власникам кількох житлових помешкань?

Виняток буде зроблено лише тим, хто має кілька житлових приміщень у сільській місцевості, з огляду на їхню низьку вартість і неліквідність (зазвичай, це успадковане майно).

Чи передбачена субсидія у випадку, якщо хтось із членів родини мешкає за іншою адресою чи за кордоном?

Працездатні особи, котрі понад 60 днів відсутні за місцем реєстрації та не декларують своїх доходів, втрачають право на субсидію. Тож треба або задекларувати доходи, або змінити місце реєстрації протягом 30 днів. Але якщо людина працює за кордоном і офіційно сплачує податки, лікується чи доглядає за дитиною, то малозабезпечені члени її домогосподарства в Україні мають право на субсидію.

Яким чином ті, хто отримував субсидії у безготівковій формі, зможуть отримати «живі» гроші?

Всі, хто користувався безготівковою субсидією в минулому опалювальному періоді, зможуть отримати відповідні кошти до грудня 2021 року. Тим, хто має рахунок в «Ощадбанку», вони надійдуть вже у червні, а хто його не має, мусить відкрити, щоб отримати гроші, що були заощаджені протягом минулого опалювального періоду, які можна буде використати на власні потреби.

Якщо Ви вважаєте, що Ваші права було порушено, Ви завжди можете звернутись за юридичною допомогою до Міловського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за тел. (06465) 2-29-49, (06466) 9-12-78 (Біловодське бюро), чи на «гарячу» лінію системи 0800 213 103. Це безоплатно, оперативно та професійно.

Згідно з Законом, всі послуги юриста оплачує держава!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here